Projekti i Programi

EKIPA 6

Naziv projekta: EKIPA 6

Prijavitelj: Društvo multiple skleroze Krapinsko – zagorske županije

Partneri: Krapinsko – zagorska županija, Osnovna škola Josipa Broza Kumrovec, Osnovna škola Ksavera Šandora Gjalskog Zabok i Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice

Ugovorno tijelo: Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih

Iznos bespovratnih sredstava: 145.413,96 EUR

Opis projekta:

Podrška u nastavi putem 10 pomoćnika za 17 učenika/ica  u 2 osnovne te 1 centru odgoja i obrazovanja učenika s poteškoćama u školskoj godini 2024./2025.

Projektom se osigurava potpora uključivanju ukupno 17 učenika i učenica s teškoćama u osnovnoškolskim ustanovama u mjestu prebivališta uvođenjem pomoćnika u nastavi te osiguravanjem funkcionalne podrške sustavu izravne potpore koja za cilj ima poboljšanje postignuća učenika u obrazovanju, uspješniju integraciju u socijalno okruženje i emocionalno funkcioniranje uz senzibiliziranju javnost. Podrška pomoćnika uključuje nastavak potpore učenicima koji su imali osiguranog pomoćnika u nastavi u prošloj školskoj godini te uvođenje nekoliko novih učenika, temeljem odluke o priznavanju prava na potporu pomoćnika koje je definirao osnivač.

Pomoćnici u nastavi u osnovnim školama te posebnoj odgojno-obrazovnoj ustanovi radit će prema dnevnim satnicama koje ovise o potrebama djeteta i njihovim teškoćama (2 PUN će raditi 30 sati tjedno, 6 PUN će raditi 25 sati tjedno, a 2 PUN će raditi 20 sati tjedno – ovisno o odgojno obrazovnoj skupini u COOKT)). Satnice su usklađene s godišnjim planom i programom svake pojedine partnerske škole, kao i rješenjima o priznavanju prava na uslugu pomoćnika u nastavi.

Osnovna zadaća pomoćnika u nastavi usmjerena je na svakodnevnu podršku učeniku/ci:

  • u razredu izravnim radom pomaže učeniku s teškoćama u uključivanju u razredni kolektiv, svladavanju socijalno-psiholoških prepreka te usvajanju nastavnih sadržaja ;
  • u suradnji s učiteljem/nastavnikom pomaže u pripremanju individualiziranih materijala za nastavu primjenom prikladnih didaktičko-metodičkih postupaka;
  • prema potrebi rabi skale procjena, upitnike, zadatke;
  • osnaženi iskustvom neposrednog rada u razredu u suradnji s učiteljem (i roditeljima učenika) pomoćnici predlažu nove mogućnosti primjene individualiziranih programa (prilagodba sadržaja, individualizacija postupaka), te surađuju u realizaciji planiranog;
  • pomoćnik u nastavi se uključuje i u rad škole, prema potrebi surađuje s ostalim učiteljima unutar kolektiva (predmeti kultura, izborni predmeti, predmeti u predmetnoj nastavi), a sve u svrhu poboljšanja uvjeta školovanja svih učenika škole.
  • osim što ima specifičnu odgovornost pružati individualnu podršku učeniku s teškoćom, važno je istaknuti kako pomoćnik u nastavi dolazi u bliski kontakt i s ostalim učenicima u razrednom odjeljenju te se često nalazi u situaciji da, osim što pomaže konkretnom učeniku u individualnom radu, pomaže cijeloj skupini učenika kada se radi o radu u grupama/radionicama. Tako postaje jasno da se podrška pomoćnika u nastavi, u praktičnom radu indirektno proširuje na velik broj učenika, najčešće na sve učenike u određenom razrednom odjeljenju

Poslovi pomoćnika u nastavi su:

  1. Potpora u komunikaciji i socijalnoj uključenosti – poticati učenika na suradnju s ostalim učenicima; poticati i usmjeravati učenika na prihvatljive oblike ponašanja te upozoravati učenika na štetnost i posljedice neprihvatljivih oblika ponašanja uz prethodno savjetovanje s učiteljem/nastavnikom i/ili stručnim suradnikom; pružiti potporu učeniku u provedbi pravila rada i igre; davati potporu u socijalizaciji uz interakciju s drugim učenicima
  2. Potpora u kretanju – voditi učenika kojemu je potrebna potpora u kretanju pridržavati, usmjeravati, upozoravati na prepreke i sl.); pružiti potporu učeniku koji se kreće u kolicima pri svladavanju prepreka; voziti učenika u kolicima ako se učenik ne može samostalno; voziti te upravljati pomagalima za penjanje i spuštanje u svrhu svladavanja prostornih prepreka; pružiti potporu učeniku u promjeni položaja tijela.
  3. Potpora pri uzimanju hrane i pića – dodatno pripremiti hranu učeniku: rezanje, usitnjavanje i sl.; hranjenje ovisno o potrebi učenika; pružiti potporu učeniku pri pijenju.
  4. Potpora u obavljanju higijenskih potreba (samo u slučaju nepostojanja adekvatne medicinske/njegovateljske pomoći za obavljanje tih potreba) – pružiti potporu pri održavanju higijene; pružiti potporu učeniku u kretanju (vođenje, vožnja) pri odlasku u toalet; pružiti potporu učeniku pri korištenju toaleta (stavljanje na toalet i pridržavanje tijekom sjedenja; higijena tijela nakon obavljene nužde; mijenjanje higijenskih uložaka i higijena tijela pri mijenjanju; svlačenje i odijevanje odjeće; presvlačenje pelena i higijena tijela pri presvlačenju; pranje ruku nakon obavljene nužde); pružiti potporu učeniku pri presvlačenju (skidanje i odijevanje odjeće i obuće) tijekom boravka u školi i izvan učioničkim aktivnostima ovisno o potrebi učenika i situaciji.
  5. Potpora u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka – pružiti potporu učeniku u korištenju pedagoško-didaktičkih pomagala (Brailleova stroja, taktilne i/ili elektroakustične opreme, alternativnih oblika komunikacije te drugih specifičnih pomagala i opreme); pisati prema diktatu učenika u zadacima koji zahtijevaju pisanje rukom i/ili na računalu vodeći računa da se ne ometa nastavni proces; pružiti tehničku potporu učeniku u čitanju, pisanju, računanju i izvođenju grafičkih radova; dodavati učeniku školski pribor; pridržavati udžbenik, fiksirati radne listiće i bilježnice za radnu podlogu; pružiti potporu učeniku pri izvođenju praktičnih radova prema naputku učitelja/nastavnika; pružiti potporu učeniku u izvođenju primjerenoga programa ; tjelesno-zdravstvene kulture prema naputku učitelja/nastavnika i nadležnoga školskog liječnika; pružiti potporu učeniku u provođenju izvan učioničke nastave uz prethodnu potvrdu liječnika školske medicine za učenika izdanu na zahtjev škole u navedenu svrhu prema individualnim stanjima i potrebama učenika; dodatno pročitati zadatak i/ili uputu učeniku; usmjeravati pažnju učenika na nastavne aktivnosti; poticati učenika na izvršavanje zadanih uputa; voditi/usmjeravati učenika u izvršavanju zadataka na nastavnome materijalu; pružiti potporu učeniku u samo vrednovanju svoga rada i uspjeha te riješenih zadataka.
  6. Suradnja s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima te vršnjacima učenika u razredu, što podrazumijeva razmjenu informacija potrebnih za praćenje i unapređivanje rada s učenikom, a u svrhu izrade izvješća o posebnostima u radu s učenikom te plana rada pomoćnika u nastavi za sljedeću školsku godinu.
  7. Poslovi prema zaduženju ravnatelja ustanove nakon završetka nastavne godine (dopunski nastavni rad, popravni ili predmetni ispit odnosno razredni ispit, praktična nastava tijekom ljeta, stručna praksa, stručno usavršavanje i drugi poslovi)

Ciljevi projekta su:

  • Potpora uključivanju učenika s teškoćama u obrazovnim ustanovama u mjestu prebivališta
  • Osiguravanje funkcionalne podrške sustavu izravne potpore učenicima s teškoćama u cilju osiguranja uvjeta za poboljšanje njihovih obrazovnih postignuća, uspješniju integraciju u socijalno okruženje i emocionalno funkcioniranje uz potporu senzibiliziranje javnosti
  • Nastavak potpore udruzi koja je i u prethodnim godinama osigurala uključivanje pomoćnika u nastavi u neposredan rad s učenicima s teškoćama u razvoju tijekom odgojno-obrazovnog procesa
Podijeli:

Pretraži

Skip to content